Consiliul Fiscal a respins TVA de 9% pentru retransmiterea programelor TV prin reţelele electronice

Consiliul Fiscal a avizat negativ extinderea sferei de aplicare a cotei reduse de TVA de 9% la servicii de retransmitere a programelor de televiziune prin reţele de comunicaţii electronice.

Consiliul a primit la 9 iunie o adresă a Ministerului Finanţelor Publice, prin care i se solicită avizul asupra amendarea Codului fiscal în sensul extinderii sferei de aplicabilitate a cotei reduse de TVA de 9% la servicii de retransmitere a programelor de televiziune prin reţele de comunicaţii electronice, prevedere care ar urma să intre în vigoare la 1 iulie.

Expunerea de motive oferă drept argument pentru măsura propusă faptul că "aplicarea cotei reduse de TVA pentru aceste servicii va genera efecte pozitive semnificative asupra mediului de afaceri prin îmbunătăţirea fluxurilor de cash-flow, diminuând astfel o serie de dificultăţi cu care se confruntă agenţii economici din această perspectivă".
În opinia Consiliului fiscal însă, validitatea argumentului apare drept îndoielnică, în condiţiile în care reducerea unei impozit pe consum într-o ramură în care practic nu există evaziune fiscală la TVA nu poate genera plusuri de cash-flow decât în măsura în care aceasta nu este transferată în preţul final la consumator, iar potenţialul de expansiune suplimentară în condiţiile unui grad de penetrare de 92% la nivelul gospodăriilor apare drept neglijabil.
În mod evident, la nivelul ramurii de furnizare de servicii de televiziune prin cablu nu pot fi operante argumentele care intervin în cazul produselor alimentare, unde există o pondere semnificativă de agenţi care funcţionează pe piaţa nefiscalizată, iar o reducere a TVA are potenţialul de a îmbunătăţi poziţia competiţională a contribuabililor oneşti, arată CF.
Expunerea de motive indică drept sursă de acoperire pentru impactul bugetar în anul curent veniturile suplimentare realizate faţă de programarea bugetară realizate de ANAF în primele 5 luni 2015, evaluate la 3,9 miliarde lei, şi afirmă că proiecţiile de venituri şi cheltuieli pe termen mediu vor fi fundamentate de aşa natură încât ţintele bugetare asumate în baza tratatelor internaţionale şi LRFB să fie respectate. Aceste venituri suplimentare au fost indicate deja drept sursă de acoperire şi pentru extinderea cotei reduse de TVA la produsele alimentare începând cu luna iunie a anului curent (2,44 miliarde lei în 2015, respectiv 5,2 miliarde din 2016), iar între timp a intervenit şi măsura dublării alocaţiei pentru copii (impact de 900 de milioane în 2015, respectiv 1,8 miliarde lei în 2016). Prin urmare, discuţia cu privire la măsura de faţă nu poate face abstracţie de impactul măsurilor bugetare deja adoptate, potrivit sursei citate.
Consiliul fiscal admite că dimensiunea impactului pentru măsura fiscală de faţă este una redusă la nivelul anului în curs – prezervarea surplusului de venituri realizat în prezent, ca urmare atât a unei îmbunătăţiri a colectării, cât şi a unei creşteri economice mult superioare celei prognozate iniţial, nu ar trebui să creeze probleme în ceea ce priveşte înscrierea în ţinta de deficit aferentă lui 2015, luând în calcul şi celelalte măsuri discreţionare adoptate, dată fiind aplicarea lor doar începând cu a doua jumătate a anului.
"Lucrurile se complică însă atunci când este vorba de înscrierea în ţintele pe termen mediu, din mai multe motive", arată CF.

Related

Stiri & Articole 4528527224919470344

Trimiteți un comentariu

emo-but-icon

Follow Us

Hot in week

Recent

Comments

Side Ads

Text Widget

Connect Us

item