Cum sa mentii valorile glicemiei in limite normale

Diabetul zaharat este o afectiune complexa a organismului, care poate da pe oricine peste cap, iar persoanele predispuse genetic ar trebui sa adopte un stil de viata sanatos pentru a tine valorile glicemiei in limite normale. De asemenea, si persoanele care sunt sedentare sau supraponderale au risc mai mare de a dezvolta aceasta afectiune. 

Preparatele cu continut ridicat de grasimi si sodiu iti pot da organsimul peste cap, in special daca le consumi la fiecare masa. Inlocuieste alimentele nocive cu unele cu grasimi sanatoase (monosaturate si polisaturate) care se gasesc in peste (somon, hering, macrou, etc), ulei de masline, avocado si nuci. Evita carnea rosie, sunca, preparatele procesate si lactatele bogate in grasimi.

O dieta echilibrata controleaza valorile glicemiei

Consumul moderat de carbohidrati, grasimi si zahar te ajuta sa previi instalarea diabetului zaharat, dar si a altor afectiuni grave. Cerealele integrale sunt carbohidrati benefici pentru organism, deoarece contin fibre, vitamine si minerale. Acestea imbunatatesc digestia, intaresc sistemul imunitar, iti dau energie si ofera senzatie de satietate. Pune accent pe fructe si legume, insa ai grija pentru ca unele dintre ele iti pot da peste cap valorile glicemiei.

Consuma cu incredere: legume verzi, nuci, cereale integrale, leguminoase (fasole, linte, naut, etc), produse lactate cu continut scazut de grasimi si fructe proaspete, cu continut redus de zahar (pere, grapefruit, cirese, fructe de padure). In schimb, evita-le pe cele cu continut ridicat de zahar: pepene verde, ananas, struguri, portocale si caise.

Related

Sanatate 1877601586979564255

Trimiteți un comentariu

emo-but-icon

Follow Us

Hot in week

Recent

Comments

Side Ads

Text Widget

Connect Us

item